30 mars 2017

Min aknehistoria del 9 - Isotretinoin månad 7

Den 7.3 besökte jag hudläkaren. Jag fick dåliga nyheter. Den totala mängden medicin skall ligga på 5000-6000 mg. Jag var på 4200 mg så behandlingen uppskattades fortsätta i ytterligare två eller tre månader.
Den 8.3 besökte jag labbet och tog prover på mitt lever- och fettvärde. Den 17.3 skulle jag ha ett telefonsamtal med läkaren men det blev inte av så jag ringde hälsovården en vecka senare. Jag fick beskedet att fortsätta med samma dosering, alltså 20 mg/dag. Jag fick medicin för ytterligare 60 dagar. Då skulle jag ligga på ca. 5300-5400 mg. Nu har jag 40 stycken piller kvar och i början av maj har jag nästa telefonsamtal. Jag återkommer dock i slutet av april.

Här kommer bilder på min hy 7 månader in i kuren:



Ärren ser nästan värre ut än någonsin men månne inte jag skall kunna ljusa ut dem efter kuren. Sedan besöket hos hudläkaren för tre veckor sedan har jag fått en finne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar