16 januari 2017

Några nyheter, spontana beslut och skolstart

Sedan jag kom till Åbo har jag i princip haft fullt upp. Därav ingen uppdatering på bloggen de senaste två dagarna.
På fredag somnade jag tidigt så på lördag morgon var jag utvilad, pigg och klar för ett fartfyllt veckoslut. På lördag eftermiddag mötte jag upp Erika för en kaffe (läs varm kakao) på Café Art. Efter det shoppade vi lite på Sokos och så bestämde vi oss för att åka till Ikea. Jag älskar spontana beslut! Jag hittade faktiskt flera saker jag behövde så det var en nödvändig resa.
När jag kom hem lagade jag middag och så fick jag två middagsgäster. Efter middagen gick vi och satte oss i en pub och så fick vi sällskap av Frida. Vi spelade kort och umgicks tills klockan var så mycket att det var dags att bege sig till Skärgårdsbaren där det ordnades ett riktigt roligt evenemang. Jag hade en bra natt! Åbo gör en inte besviken.

Igår (söndag) steg jag inte upp ur sängen förrän klockan 16 (?). När jag äntligen steg upp från sängen åt jag middag på Dennis i bra sällskap.
Resten av kvällen spenderades i sängen. Ingen fartfylld dag men det är riktigt skönt att bara vara ibland.

Idag började skolan igen. Klockan 10 hade jag danska. Ni vet, den kurs jag inte kom igenom på hösten för att jag helt enkelt inte gillade att gå på lektionerna. Nu tar jag om den och hoppas på att motivationen för kursen håller längre än en vecka.
Efter skolan åkte jag hem och så satte jag mig framför datorn och såg på Youtube-videor och serier. Efter en stund diskade jag all disk och sedan tog jag en lång promenad.
Jag kom nyss ut från duschen och nu skall jag laga lite mat.


Denna foundation från Clinique köpte jag för att ha en mer hudvänlig foundation. Jag har använt den ett par gånger och den är verkligen jättebra. Lite för ljus i färgen men annars super.


Parfymen jag länge velat ha är äntligen min! Jag har äntligen hittat parfymen med stort p.



Två rea-fynd. Toppen är från Zara och t-skjortan från Angelica Blicks kollektion på Bik Bok. Jag har ju redan en grå likadan men kände att jag ville ha en vit också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar