3 december 2016

Glöggrundan och Sam Zimons releaseparty

Let's talk about Glöggrundan 2016.
På torsdagen då jag senast skrev ett inlägg var jag hos Erika och precis på väg ut för att möta upp några vänner som vi sedan var med en stund. Först var vi till ett par barer och sedan ställde vi oss i kön till efterfesten. Vi köade i en och en halv timme, men det var det värt. Hela kvällen/natten/morgonen var så jävla grym. Allt var bara så jäkla bra.
Musiken på barerna, sällskapet, Freddy Kalas (han var asgrym!) och två fina killar som lärde mig och Frida lite finska, haha.
Jag landade i sängs klockan 7 på morgonen och vaknade klockan 08:30. Inte så hemskt lång nattsömn, men det var det också värt. När jag vaknade gick jag till Erika och hämtade mina övernattningssaker, hehe. Jag skulle ju sova över hos henne men på något underligt sätt blir utekvällarna i Åbo aldrig som planerat och jag älskar det!
Jag stannade och åt morgonmål hos Erika och så åkte jag hem och städade, duschade, tog en halv timmes powernap och så kom flickorna till mig. Vi åt middag, fixade oss och åkte in till stan, till Skärgårdsbaren, där Sam Zimon hade release för sin nya skiva. Jag träffade flera bekanta och stämningen var riktigt bra så det var kul. Natten tillbringades på tre olika barer och så var vi hemma efter 4. Ni vet inte hur trött jag var efter ca. två timmar sömn på 42 timmar. Är ju fortfarande sjuk så jag är väldigt sliten. Jag har inte ens någon röst kvar.

Idag på förmiddagen åkte flickorna hem men Lotta stannade kvar. Vi har bara slöat hela dagen.


Dessa fick jag hem med mig på torsdag. Eftersom jag inte dricker alkohol, och Glöggrundan går ut å att samla stämplar efter hur mycket alkohol man dricker, så fick jag inget kandidatmärke. Nästa år dricker jag ikapp, haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar