21 oktober 2016

Strawberry cheesecake Oreo + jag vill inte..

Igår kväll var så bra. Vi fick äntligen våra fina halare. Vi svor med handen på Svenska Akademiens Ordlista att vi med våra vinröda halare inte skulle leka finska jurister utan vara stolta svenskastuderande. Efter dans och fest var jag hemma ca. 02:30.
Idag sov jag ut. Jag trodde jag skulle vakna 10-tiden men när jag vaknade och såg på klockan var den nästan 12, hups. Har inte sovit så länge på ett tag.
När jag steg upp såg jag på serier, packade min väska, lagade mat och fixade lite i lägenheten. Det är mycket att tänka på när man skall vara borta en dryg vecka. Jag tror inte jag har berättat för er att jag har höstlov nästa vecka. Eller inte höstlov men en undervisningsfri vecka. Svenskastuderandena har en sådan.
För första gången någonsin kändes det som om jag inte ville lämna Åbo. Jag är så glad att jag äntligen har börjat trivas i staden.
Jag är i alla fall hemma i Ingå nu och det känns väl ändå ganska bra. Jag har en hel del planer för nästa vecka så det blir säkert en bra vecka, men före det har jag ett jobbveckoslut framför mig. Jag är glad att jag har möjlighet att tjäna in någon hundralapp per månad samtidigt som jag studerar. Det är inte många som har det.
Ikväll skall jag bara vara hemma med familjen. 


Köpte dessa på Cypern då jag aldrig sett smaken förut. Smakade nyss på dem. 3/5 poäng får de. Jag är inte särskilt förtjust i jordgubbsmak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar