26 oktober 2016

Jobb och hemtent

Igår hälsade jag på mormor, morfar och morbror hela dagen och på kvällen firade vi kusinvitamin som fyllde år tidigare i oktober.
Senare på kvällen satt jag bara framför datorn och såg på Youtube-videor och serier. Jag började se på Jockiboi&Jonnas serie som hade premiär igår. Jag har följt dem länge redan och jag tycker de är så bra. De verkar vara så trevliga och deras historia är så rörande och fin på något sätt.

Idag jobbade jag från klockan 9-15. Det blev liter mer jobb än planerat detta "höstlov". Jag skulle egentligen bara jobba ett par turer men idag var det min tredje tur och på fredag blir det den fjärde.
Sedan jag kom hem har jag ätit middag och jobbat på en krävande hemtent. Jag har jobbat på den i två timmar och jag har fortfarande en hel del obesvarade frågor så jag skall snart fortsätta med den. Hoppas dock den blir klar idag så att jag kan fortsätta med andra skoluppgifter imorgon. Roligare höstlov kunde man önska sig.

Får se vad jag hittar på resten av veckan. Vet inte ännu vilken dag jag skall åka tillbaka till Åbo. Samtidigt som jag vill "fira" Halloween här vill jag se vad Åbo har att erbjuda på Halloween.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar