29 september 2016

Könsbyte? Bestulen?

Haha, vår lilla Siri är inte en Siri, hon är en Sirius. Sådan fail, hahaha. Nu bråkar vi om vad han skall heta igen. Jag vill att han heter Sirius (Potterhead over here) medan mamma vill att han heter Nisse.
Det är så otroligt komiskt att det är en hankatt. Jag kan inte sluta tänka på det, hahahaha.

Det var länge sedan jag skrev om vad jag har gjort. Senast jag bloggade om min vardag var på söndag då jag satt i tåget på väg till Åbo. Väl framme i Åbo skulle jag hoppa på cykeln och cykla hem, men med min jävla otur var min cykel försvunnen, antagligen stulen, så jag fick hoppa på bussen hem istället.
På måndag morgon hade jag tre lektioner och sedan skyndade jag mig till busstationen och hoppade på Onnibus till Helsingfors.
Framme i Helsingfors åkte jag till lägenheten där och fixade mig med Susanna och Lotta. Sedan gick vi mot Hartwall för att gå på Justin Biebers konsert. Den läste ni ju om igår så jag går inte in på detaljer gällande den.
Efter konserten skulle vi gå hem men vi hittade inte hem så vi fick ta en taxi istället. Det var dock ganska skönt att åka hem efter att ha gått och stått i flera flera timmar.
Tisdagen tillbringade jag i stan. Jag gick omkring i butiker och träffade fina Annika och hennes trevliga kompisar över en lunch på Rax.
Jag var hemma i Åbo igen 22-tiden. Då väntade en hel hög med skolarbeten på mig.
Igår gick mest åt till att vara i skolan och till att ligga hemma och vila. Jag gjorde alltså inget speciellt.

Idag har jag haft en danskalektion och efter det gick jag in till stan. Klockan 13:30 hoppade jag på tåget hem och just nu sitter jag bara hemma och slöar. Vädret är ju så dåligt men jag gillar det. Jag har blivit sjukt så det känns perfekt att bara kunna ligga inne och mysa.

Jag har inga planer för helgen (förutom ett jobbmöte på lördag) så vi får se vad jag hittar på. Eftersom jag är sjuk gör jag antagligen inte så mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar